Wpisy użytkownika orionblues z dnia 17 maja 2010

Liczba wpisów: 4

orionblues

Na tle innych planet Układu Słonecznego, nasza znacznie się wyróżnia. Dwie trzecie powierzchni Ziemi pokrywa woda.

My sami w ponad siedemdziesięciu procentach składamy się z tej substancji.

Gdyby nie ona, życie w formie jaką znamy nie mogło by istnieć. Skąd jednak wzięła się woda na Ziemi?

Wydaje się, że ostatecznej odpowiedzi na to pytanie dostarczają niedawno opublikowane wyniki badań. Na jednej z największych asteroid w Układzie Słonecznym astronomowie wykryli wodę i związki organiczne. Ta kosmiczna skała o nazwie Themis 24 ma wielkość porównywalną do Sycylii i okrąża Słońce w głównym pasie asteroid, który znajduje się pomiędzy Marsem a Jowiszem w odległości ponad 300 milionów kilometrów od Ziemi.

Odkrycie wspiera hipotezę, że w odległej przeszłości to właśnie asteroidy dostarczyły naszej planecie zapasów wody i materii organicznej, co umożliwiło pojawienie się życia.

Dwie niezależne grupy badawcze potwierdziły skład chemiczny powierzchni asteroidy dzięki obserwacjom tej długiej na 200 kilometrów skały wykonanych w podczerwieni za pomocą teleskopu NASA, który znajduje się na szczycie Mauna Kea na Hawajach.

Alesha Dixon - The Boy Does Nothing

optymistycznie poniedziałkowo pozdrawiam,
znad piękniutkich jeziorek suwalskich,
wszystko co miało przylecieć już pływa,

oczekujemy tylko przylotu wakacji,,,

pozdro,,

orionblues

Rekordowy spadek zaufania do papieża i Kościoła!

Do rekordowo niskiego poziomu spadło zaufanie Włochów do papieża i Kościoła - wynika z sondażu, opublikowanego na łamach dziennika "La Repubblica". Zaufanie do Benedykta XVI ma 46,6% ankietowanych.

Analizie na łamach włoskiej gazety poddano wyniki z siedmiu ostatnich lat. W 2003 roku zaufanie do Jana Pawła II miało 77,2% Włochów. W 2007 roku, gdy od dwóch lat na czele Kościoła katolickiego stał już obecny papież, ufało mu 53,7 proc. mieszkańców Italii. Ten sam wskaźnik zanotowano przed rokiem. Od 2009 r. spadł on o 7 procent.

Według instytutu sondażowego Demos zaufanie do Kościoła ma obecnie 47,2 procent Włochów. W ostatnich latach rekordowy był 2003 rok, gdy zaufanie do Kościoła katolickiego we Włoszech sięgało 62,7%. W 2009 roku wynosiło 50,4%.

Jako przyczyny tego stanu rzeczy wskazuje się w analizie przede wszystkim na skandal pedofilii oraz powolność reakcji między innymi w takich przypadkach oraz wewnętrzne spory w Kościele.

orionblues